Posiłki, które sprzyjają zdrowiu zębów

Udostępnij:

Zaktualizowano: 2/7/2020 Istnieje wiele pokarmów, które mogą uszkodzić Twoje uzębienie, ale jest też wiele takich, które są przyjazne dla zębów. Jak połączyć poszczególne pokarmy wspomagające zęby, aby stworzyć całe posiłki, które są korzystne dla zdrowia jamy ustnej? Na szczęście American Academy of Cosmetic Dentistry stworzyła niedawno darmowy e-book zatytułowany Recipes for a Healthier Smile (Przepisy na zdrowszy uśmiech), który robi to za Ciebie. Sprawdź niektóre z naszych ulubionych przepisów z e-booka poniżej, a następnie sprawdź go sam, aby uzyskać więcej przepisów i dowiedzieć się, dlaczego każdy składnik jest dobry dla zębów. Śniadanie: Płatki zbożowe z nasionami Składniki: Równe ilości, około ½ filiżanki każda: Surowe migdały Surowe pestki dyni Surowe nasiona słonecznika Surowe nasiona sezamu, Uwaga: (¼ filiżanki jest wystarczająca) Sok jabłkowy, preferowany organiczny ¼ łyżeczki soli morskiej Można zastąpić surowe nerkowce dowolnymi orzechami. Wskazówki: Umieść nasiona i orzechy w szklanej misce. Jeśli chcesz, możesz użyć tego na wierzchu płatków owsianych. ______________________________________________________________________________ Lunch: Brokuły z sosem Wasabi Sour Cream Składniki: 1 pęczek brokułów, około 3 łodygi, preferowane organiczne Sos śmietanowy z wasabi Wskazówki: Umyć i przyciąć brokuły. Łodygi pokroić ukośnie na kawałki, a kwiaty na średniej wielkości kęsy. Gotować brokuły na parze w parowarze do miękkości i chrupkości (około 8 minut). Umieścić ugotowane na parze brokuły w misce do serwowania, podawać z sosem Wasabi Sour Cream. ______________________________________________________________________________ Kolacja: Kurczak z grzybami shiitake z prosa Składniki:
1 ½ funta piersi z kurczaka, preferowane organiczne, wolne od hormonów i antybiotyków 2 łyżeczki soli morskiej, himalajskiej lub celtyckiej 1 łyżka oleju kokosowego 2 ząbki czosnku, posiekane; lub ½ łyżeczki czosnku w proszku ¼ funta świeżych grzybów shiitake, umytych, przyciętych i osuszonych. Usuń wierzchołki i pokrój w plastry, drobno posiekaj trzony. 1 mała cebula, posiekana 2 duże gałązki świeżego rozmarynu, usuwając liście z łodygi; lub 2 łyżeczki suszonego rozmarynu 3 - 4 zielone cebulki, przycięte i pokrojone ukośnie; 1 średnia cebula ½ szklanki świeżych strąków grochu, umytych, przyciętych i pokrojonych po przekątnej (opcjonalnie) ½ szklanki czerwonej papryki pokrojonej w plasterki (opcjonalnie) ¼ szklanki białego wina, preferowane wytrawne 1 filiżanka świeżego lub gotowego bulionu z kurczaka 1 łyżka masła, organicznego lub Ghee 2 łyżki świeżej, grubo posiekanej pietruszki; lub 1 mała łyżka suszonej pietruszki ½ łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu

Wskazówki:

    Umyj i oskrob kurczaka. Każdą pierś z kurczaka nakłuć ostrym nożem 10-12 razy. Każdą pierś z kurczaka rozbić tłuczkiem na grubość ¼ - ½ cala, tak równomiernie jak to możliwe. Przekrój każdą pierś na pół. Posypać kurczaka solą morską i czosnkiem w proszku, jeśli jest taka potrzeba. Rozgrzać olej kokosowy na patelni na średnim ogniu. Kiedy olej będzie gorący, dodać kurczaka, grzyby i cebulę oraz świeży czosnek. Smażyć kurczaka, grzyby i cebulę około 5-7 minut lub do lekkiego zbrązowienia. Obróć kurczaka, aby zrumienić obie strony, gotuj przez dodatkowe 5-7 minut, upewniając się, że soki w najgrubszej części są klarowne. Umieść piersi z kurczaka w naczyniu do pieczenia i przykryj, aby utrzymać ciepło. Na patelni z grzybami i cebulą, dodać rozmaryn, zieloną cebulę, strąki groszku i czerwoną paprykę. Wymieszaj z winem, aby rozluźnić soki z gotowania na patelni. Kiedy wino nieco się zredukuje, dodaj bulion. Gotować, aż płyn zredukuje się o połowę. Wymieszać z masłem lub Ghee. Dodać kurczaka i doprowadzić do temperatury, w której będzie podawany. Posypać świeżo zmielonym pieprzem i podawać.

______________________________________________________________________________

Deser: Sorbet truskawkowo-cytrynowy

Składniki:

    1 kwartę świeżych, dojrzałych truskawek (preferowane organiczne), umytych i pozbawionych szypułek 5-10 kropli stewii do smaku ¼ szklanki seltzer o smaku cytrynowym (lub zwykły seltzer z 2 kroplami czystego cytrynowego olejku eterycznego)

Wskazówki:

    Umieść świeże truskawki w zamrażarce, aby stwardniały. Zmiksować mrożone truskawki i pulsacyjnie zmiksować, aż owoce zredukują się do kawałków. Dodaj seltzer (i olejek cytrynowy, jeśli używasz) oraz 5 kropli stewii. Mieszaj do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodaj więcej stewii, jeśli chcesz. Umieść w zamrażarce na kilka godzin, mieszając co pół godziny. Sorbet jest gotowy do podania, gdy jest twardy i można go nabierać łyżką.

Warte uwagi

Żywność, która ukrywa nieświeży oddech

  Powszechnie wiadomo, że pokarmy takie jak cebula czy czosnek mogą powodować halitozę, czyli nieświeży oddech. Jednak nie wszystkie produkty spożywcze powodują nieświeży oddech. W...

Sekcje portalu