Przełamywanie złych nawyków związanych ze stresem

Udostępnij:

Napięty harmonogram. Szybko zbliżający się termin. Poważna zmiana w życiu.

Wszystkie te czynniki mogą powodować, że człowiek czuje się zestresowany. Stres jest normalną częścią życia, ale może mieć negatywny wpływ na zdrowie, jeśli nie jesteś ostrożny. Kiedy ludzie czują się zestresowani, często nabierają złych nawyków, takich jak obgryzanie paznokci czy kręcenie włosów. Jednak te nawyki są niezdrowe i należy ich unikać, jeśli to możliwe. Czytaj dalej, aby poznać wskazówki dotyczące przełamywania złych nawyków związanych ze stresem.

Złe nawyki związane ze stresem

Obgryzanie paznokci/inne nawyki związane z rękami

Dlaczego to jest dla Ciebie szkodliwe: Obgryzanie paznokci może prowadzić do zakażeń skóry i/lub złamania zębów. Ponadto kontakt pomiędzy dłońmi a ustami może sprzyjać rozprzestrzenianiu się infekcji z powodu bakterii znajdujących się na dłoniach, które pochodzą z kontaktu z innymi przedmiotami.

Jak temu zaradzić: Spróbuj zająć swoje ręce w inny sposób - zaciskając pięści, nosząc rękawiczki lub używając ręki niedominującej, co będzie wymagało skupienia i zwróci Twoją uwagę na to, co robisz z rękami.

Zaciskanie szczęk

Dlaczego to jest dla Ciebie szkodliwe: Zaciskanie szczęki może powodować zużycie zębów, a z czasem może powodować bóle głowy lub szczękościsk.

Jak temu zaradzić: Po pierwsze, zwróć uwagę na to, kiedy zaciskasz szczękę. Świadomość tego problemu może pomóc w zapobieganiu mu i unikaniu nieświadomego zaciskania zębów. Możesz również spróbować zająć usta w inny sposób, np. żując gumę lub utrzymując usta w lekko otwartej pozycji.

Bawienie się włosami/żucie ich

Dlaczego jest to szkodliwe: Zabawa włosami powoduje, że na włosach gromadzi się brud i olej z Twoich rąk, co sprawia, że włosy wydają się bardziej matowe. Kręcenie lub żucie włosów może również powodować ich łamanie lub inne uszkodzenia.

Jak temu zaradzić: Trzymaj włosy z dala od twarzy i w zasięgu ręki, splatając je w kucyk lub koczek.

Kompulsywne, bezmyślne jedzenie

Dlaczego to jest dla ciebie szkodliwe: Kompulsywne, bezmyślne jedzenie oznacza, że nie pilnujesz swoich porcji ani nie zwracasz uwagi na to, co jesz. Oba te czynniki są niezdrowe i mogą powodować przybieranie na wadze.

Jak temu zaradzić: Bądź świadomy tego, co jesz. Zwracaj uwagę na porcje i wartość odżywczą. Bądź zajęty w inny sposób, który pomoże Ci utrzymać się z dala od kuchni.

Sposoby na zmniejszenie stresu

Jeśli czujesz się zestresowany, wypróbuj jedną z poniższych wskazówek, aby zredukować stres, a co za tym idzie, złe nawyki, które się z nim wiążą.

  • Idź na spacer: Spacer (i ćwiczenia w ogóle) zwiększa produkcję neuroprzekaźników zwanych endorfinami, które pomagają zmniejszyć stres. Zjedz zdrową przekąskę: Istnieje wiele badań, które sugerują związek między jelitami i stresem (stąd jedzenie stresu), więc zjedzenie zdrowej przekąski, która cię wypełni, może faktycznie pomóc ci poczuć się mniej zestresowanym. Spróbuj zjeść pół awokado, garść orzechów lub jajko ugotowane na twardo. Unikaj komputera: Nieprzerwane korzystanie z komputera zostało powiązane ze stresem, więc jeśli zbyt długo wpatrujesz się w ekran, zrób sobie przerwę od technologii. Słuchaj muzyki: Muzyka klasyczna często była związana z de-stresing, ale każdy gatunek będzie działać. Słuchanie muzyki wypełnia Twój mózg neuroprzekaźnikami, takimi jak dopamina, które niwelują wszelkie substancje chemiczne związane ze stresem, powodując, że czujesz się lepiej.

Spróbuj skorzystać z naszych wskazówek, aby zmniejszyć stres i przełamać złe nawyki spowodowane stresem. Jeśli wystąpią jakiekolwiek komplikacje zdrowotne lub jeśli uważasz, że możesz mieć do czynienia z przewlekłym stresem, porozmawiaj z lekarzem.