Zaskakująco niezdrowa żywność i nawyki

Udostępnij:

Zaktualizowano: 2/6/2020

Według badania przeprowadzonego przez Consumer Reports 90% Amerykanów uważa, że stosuje zdrową dietę. Jednak wiele pokarmów i nawyków, które powszechnie uważane są za zdrowe, może w rzeczywistości powodować więcej szkody niż pożytku. Czy promujesz zdrowy styl życia, czy też Twoje nawyki szkodzą Ci bardziej niż Ci się wydaje? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, które pokarmy i zwyczaje są zaskakująco niezdrowe.

Zaskakująco niezdrowa żywność

    Suszone owoce i orzechy: Suszone owoce i orzechy mają pewną wartość odżywczą jako doskonałe źródło błonnika, witaminy C oraz zdrowych tłuszczów i białka. Jednak mieszanki owoców i orzechów często mają tonę dodanej soli i cukru. Mogą one nawet zawierać inne elementy w mieszance, takie jak chipsy czekoladowe. Wszystkie te rzeczy w połączeniu zamieniają zdrową przekąskę w zagrożenie dla zdrowia. Szukaj mieszanek bez dodatku cukru i soli, aby cieszyć się przekąską bez ryzyka. Albo kup zwykłe orzechy i suszone owoce i zrób mieszankę sam! Granola: Granola jest świetnym źródłem potasu, błonnika i białka, ale może być również bogata w tłuszcz i kalorie. Ponadto, wiele elementów spożywanych z granolą lub dodawanych do niej jest niezdrowych, takich jak jogurt, czekolada czy cukier. Spróbuj połączyć granolę z niskokalorycznymi płatkami śniadaniowymi, aby dodać więcej wartości odżywczych, a kontrola porcji jest zawsze kluczowa. Otrębowe muffiny: Podczas gdy otręby same w sobie są bardzo zdrowe dla serca i przyjazne dla układu trawiennego, dodanie ich do muffinów nieco neguje ich wartość odżywczą. Muffiny zawierają dużo cukru i tłuszczu. Joan Salge Blake, autorka i ekspertka w dziedzinie zdrowia, stwierdziła nawet, że muffin z otrębami może mieć więcej kalorii niż pączek! Najlepszą opcją jest kierować się prosto do otrębów i pominąć muffin całkowicie; ale, jeśli musisz mieć muffin, istnieją pewne przepisy dostępne dla zdrowszych muffinów. Wegetariańskie placki: Burgery wegetariańskie z pewnością mają wiele zdrowych składników odżywczych w nich; jednak wstępnie wykonane, mrożone patties zazwyczaj zawierają wiele dodanych składników, takich jak ekstrakt drożdżowy, skrobia kukurydziana i gumy, które mają niewielką wartość odżywczą. Sprawdź etykietę na składniki i informacje o wartości odżywczej przed zakupem wege patties, aby upewnić się, że są one zdrowym wyborem. Masło orzechowe o obniżonej zawartości tłuszczu: Można by pomyśleć, że wszystko z obniżoną zawartością tłuszczu będzie zdrowszą opcją niż tłuste, regularne rzeczy, prawda? Chociaż często jest to przypadek, tłuszcz w maśle orzechowym jest rzeczywiście zdrowe. Usunięcie go zatem eliminuje wiele wartości odżywczych. Trzymaj się zwykłego masła orzechowego, ale uważaj na porcje, ponieważ orzeszki ziemne są zwykle wysokokaloryczne.

Zaskakująco niezdrowe nawyki

    Używanie płynu do dezynfekcji rąk: Podczas gdy płyn do dezynfekcji rąk może być pomocny przy myciu rąk w podróży, tak naprawdę nie jest on bardziej skuteczny niż mydło i woda. Co więcej, niektóre żele do dezynfekcji rąk zawierają składnik triclosan, który może sprzyjać rozwojowi bakterii. Szukaj marek, które zawierają co najmniej 60% alkoholu, który pomaga skuteczniej zabijać bakterie. Noszenie klapek: Japonki pomagają utrzymać stopy w chłodzie latem, ale to mniej więcej jedyna korzyść, jaką te buty robią dla Twoich stóp. Japonki nie mają podparcia łuku ani wsparcia strukturalnego dla stóp, co może prowadzić do nadwyrężenia mięśni. Podobny efekt może wywołać noszenie butów w ogóle. Na letnie obuwie wybieraj wygodne sandały, które zapewnią Twoim stopom odpowiednie wsparcie. Picie wody butelkowanej: Podczas gdy picie jej butelkowanej jest lepsze niż niepicie wody w ogóle, picie tylko wody butelkowanej nie jest najzdrowszą opcją. Woda butelkowana nie zawiera fluorków, w przeciwieństwie do wody z kranu, która je zawiera. Niedobór fluoru może prowadzić do próchnicy zębów, dlatego ważne jest, aby starać się dostarczać fluor do swojej wody. Jeśli martwisz się o to, co może znajdować się w wodzie z kranu, możesz zaopatrzyć się w oczyszczacz, taki jak Brita lub PUR. Oczyszczacze te eliminują wszelkie zanieczyszczenia z wody, ale zachowują fluor. Czyszczenie produktami dezynfekującymi: Środki czyszczące, które twierdzą, że są dezynfekujące lub antybakteryjne, mogą wydawać się przydatne w czyszczeniu domu, ale wdychanie substancji chemicznych w tych środkach czyszczących może mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Produkty te zawierają substancje chemiczne zwane czwartorzędowymi związkami amonowymi, które w przypadku wdychania mogą prowadzić do astmy. Ponadto, niektóre produkty zawierają również rakotwórczą substancję chemiczną o nazwie 2-butoksyetanol. Nie udowodniono, że środki czyszczące do dezynfekcji są bardziej skuteczne niż zwykłe środki czyszczące, więc jeśli obawiasz się ryzyka dla zdrowia, możesz pozostać przy tych środkach. Nadmierne szczotkowanie zębów: Szczotkowanie zębów jest zdecydowanie dobrą rzeczą, ale zbyt mocne lub zbyt częste szczotkowanie może być szkodliwe dla szkliwa, przez co zęby stają się bardziej podatne na próchnicę. Dentyści zalecają szczotkowanie zębów przez dwie minuty, 2-3 razy dziennie, miękką szczoteczką z miękkim włosiem, aby uniknąć potencjalnych uszkodzeń. W razie potrzeby, pomiędzy szczotkowaniami, możesz wypłukać szklanką wody wszelkie cząstki jedzenia pozostałe po jedzeniu.

Dobre odżywianie i unikanie szkodliwych nawyków jest niezbędne do utrzymania zdrowego stylu życia. Dlatego ważne jest, aby być świadomym tego, co może mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Aby dowiedzieć się więcej o tym, co możesz zrobić, aby być zdrowszym, porozmawiaj ze swoim lekarzem.

Warte uwagi

Rozmówca "Good Morning America"...

Zaktualizowano: 2/26/2020Pomysł klubu rabatowego, gdzie można zaoszczędzić znaczną ilość pieniędzy na opiekę zdrowotną nie jest nowy, ale wiele osób nigdy nawet nie słyszał o nim.Good...

Sekcje portalu